Wednesday, March 10, 2010

Teman...???

Assalamualaikum & selamat sejahtera..

Syukur ke hadrat Allah SWT kerana kita masih lagi dapat hidup di dunia ini..masih lagi dapat melayari internet..baca buku..bagi komen kat Facebook..buat ape2 yang kite suke (sampaikan kadang2 menyakitkan hati orang lain..)..mengutuk..mengeji..menghina dan memalukan org lain..dan macam2 lagi lah yang kebanyakannya menjuruskan kite kepada lembah ke'dosa'an..tapi sedarkah kita akan semua itu..?mungkin ade antara kita yang sedar ketika sedang melakukannya tapi dek kerana hasutan yang amat kuat menyebabkan hati dan diri kite membuak2 untuk meneruskan juga..apalah nasib...tepuk dada tanyalah selera..

Lumrah hidup didunia memerlukan teman...bermulanya daripada perkenalan berlanjutanlah menjadi persahabatan..yang jauh didekatkan..yang dekat dirapatkan..yang rapat diketatkan..barulah ikatan akan kukuh selamanya..

Tapi bagaimana pula dengan manusia yang tak mahu berteman..?menganggap insan2 disekelilingnya hanyalah sampah2 yang bertaburan tanpa ada pembersihnya..perlukah manusia seperti ini dianggap teman juga..?semuanya terpulanglah pada kita samaada ingin memandang seumpama mata burung yang terbang di langit ataupun hanya pada pandangan mata katak yang tak mahu keluar dari tempurungnya..wallahualam...

1 comment:

  1. mmg aku bagus pon..hahahah man..kalo da sampah tu..nak buat camne..kawan je laa..takkan nak hindari plak..janji tak kacau duit poket suda..

    ReplyDelete

Komen je la..ape kesah..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...