Monday, February 22, 2010

Nasib Mat Motor

Jam menunjukkan pukul 8.30am..awal2 lagi aku dah tercangok kat depan PC ni..mane la mate xsakit kan..orang pagi2 pegi jogging ke..wat senaman ke..baru la badan sihat..ini da ngadap sinar ultra-x ni..tapi nak wat camane..dah keje aku kene dok ngadap PC ni..redha je la..at least xde la aku melepak membute je..

Tapi sesekali kene gak relak..wat senaman2 kecil tok hilangkan lenguh2 otot ni..ingat dok depan PC xsakit badan ke..try la dok 8 jam sehari..balik umah ngalahkan org bersukan pulak..ahaks..

Semalam aku pegi Puchong..biase la hujung minggu..nak gak jalan2 ambik angin..release tension la katekan..asyik dok terperap je kat hulu ni bengap gak otak ni..kate orang jauh berjalan luas pemandangan..sambil2 tu boleh gak cari ilham kan..

Alhamdulillah..jalan agak lengang semalam..mungkin ramai yang xbalik cuti lagi kot..who knows..bile dah lengang, keter ape lagi..berdesup je la..mat-mat motor pun xterkecuali..nak gak berdesup..kalau lane 1,2 tu xpe la lagi..ni da masuk lane 3..kite yang bawak keter ni pulak yang cuak..ye la..buatnya terlanggar..paham2 je la..maklum la tengah desup la katekan..nauzubillah..

Dalam perjalanan balik aku ikot Jalan Sungai Tua melalui Dam Selayang atau lebih dikenali sebagai Ulu Yam..ketika itu hujan renyai2 membasahi jalan..apabila sampai je di salah sebuah puncak bukit kelihatan ramai mat2 motor berhenti dari arah bertentangan sebelah jalan sana..dalam hati aku.."ah sudah..mesti xcident ni..innalillahiwainnailaihirajiun"..bile sampai je kat tempat kejadian kelihatan beberapa mat motor sedang membetulkan handle motor di tengah2 jalan..mmg dah sah xcident la tu..xkan la org sanggup berenti betulkan handle motor tengah2 jalan kan..gile ke ape..tapi syukurlah xade yang parah ataupun maut..bile dah lihat semuanya 'ok' aku pun xdenye la nak berenti..lagipun wat jalan jammed je..

P/S: Pada semua mat motor..hati2 la di jalan raya..desup mmg best..tp tengok jalan la..jangan la sumer nak layan je..Allah itu Maha Melihat..Maha Mengetahui..bile dikate 'kun..fayakun..'so..beringat2 la ye..

*teringat mase zaman2 motor dulu..desup gak..tp xcident bukan sebab desup..tp sebab bawak slow..ahaks..

No comments:

Post a Comment

Komen je la..ape kesah..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...